Vytrvalostní 6hodinovka na autodromu v Mostu

Amatérské vytrvalostní závody automobilů v režii brněnských pořadatelů ARC Brno, hrnou před sebou závodní vlnu vytrvalostních závodů stejným způsobem, jako parník rozrážející přídí širé pláně mořské hladiny.  Decibely závodního hluku se pro tentokrát v 38. sadě pořádaných závodů za dobu 13. ročníků, rozbouřily na prvém autodromu v Československu, jenž spatřil světlo závodního světa v roce 1983.
Vše tentokrát hrálo do noty. Krásné počasí, účast i předváděné výkony.
Letmý start, mající pokaždé v sobě magickou sílu napětí, převádí jako prvního přes startovní čáru favorita a výkonnostního bombardéra s rychlostí stihačky, uhrančivou Ultimu GTR, jejíž zapřažených skoro 700 koní, dává svým burácivým dusotem o sobě na značnou vzdálenost dobře vědět.
Ale ani ostatní vozy nezůstávají nikterak pozadu a vzhledem ke kratší délce okruhu, která tvoří délkovou vzdálenost 4219 m oproti Brnu a jeho 5 403 metrech -  máme při průjezdu do druhého kola celou skrumáž vozů znovu v čase stlačeným hodně pod dvě minuty. V případě Ultimy dokonce za 1:48,268! K takovým časům výraznou měrou přispívá i dlouhá mostecká rovina v hodnotě 792 m.
V divizních postech určených zvihovým objemem motorů se v prvé fázi závodu v I+II  sloučené divizi usazují vozy startovních čísel a týmové příslušnosti:
10) Marius Pedersen /Honda Civic/ 
96) Kumiega Racing 033 /Renault Clio/
78) TypeR.cz Racing team /Honda Civic/

III. divizi vytvářely týmy:
93) Spine CZ Racing /Lotus Elise/
89) A Team / Audi A3/
80) PJF Racing /VW Golf 1.9 TDi/

IV. divize byla obsazena jedním týmem Vonka Racing Junior startovního čísla 71 /BMW M3/

V. divize měla v počátku závodu následující pořadí:
43) Classic Auto/Caterham Roadsport/
23) NWI Racing /Caterham Roadsport/
85) Kaipan JRP Team /Kaipan 57/


VI. divizi vytvářel jediný tým a vůz
91) Spine CZ Racing /Ultima GTR/

Třetí kolo přináší na mostecký okruh drama, kdy všechny traťové posty zdobí rozevláté žluté vlajky a návěstní cedule se zkratkou písmen SC, kdy tím bylo všem jezdcům dáno na srozuměnou, že na trati se nachází zpomalovací vůz SAFETY CAR. Jednalo se o následek velikého dramatu o který se postarala atraktivní a v celkovém pořadí na vedoucí pozici jezdící ULTIMA, které se ukroutil náboj levého zadního kola, což mělo za následek jeho utržení a uvolnění kola na traťovém úseku č.9, které se rozkutálelo přes ochrannou zónu a v zisku kinetické energii díky velké rychlosti závodního stroje přeskočilo ochranná svodidla a skončilo v nedalekém lesním porostu.

V polovině závodu, kdy do té doby došlo k tradičním závodním scénám v provedení hodinových smyků, ťukanců do svodidel a zastavení pro poruchu v boxových prostorech, se stabilizovalo následující pořadí:
I+II. divize        10 - 97 - 96
Zde odstupuje po ujetí 3 hodin startovní číslo 78 a jeho místo zaujímá st.č. 97, které povýšilo v této době na druhé místo.
III. divize          93 80 - 89
IV. divize           71
Osaměle jezdící modřické (malé městečko vytvářející předměstí Brna) BMW, vyznačující se  spolehlivostí téměř v každém závodě, kroužilo bez potíží kolo za kolem. Vedoucí jezdec týmu Jan Vonka, známý svými mezikontinentálními starty ve vytrvalostních závodech světového ražení, již opustil klasickou silnici a ve snaze nových jezdeckých poznatků se přemístil na rallyové tratě. Silniční závody tohoto typu jsou mu nostalgickou vzpomínkou na mládí.

V. divize            43 - 23 -40
Zde se pořadí vytvořené v počátku závodu přeměnilo tím, že díky zastávkám v boxu pokleslo o jedno místo st. č. 85, na kterém jej vystřídal tým Racetool s vozem KTM X - BOW. Jak napovídá typové označení, původ tohoto stroje má základní kámen v produktu rakouské motocyklové společnosti, proslulé svými terénními, ale i silničními motocykly, která navíc zahájila i sériovou výrobu motocyklů na elektrický pohon. Vůz KTM BOW, vznikl v kooperaci s automobilkou Dallara, která mu dala podobu a charakter dvoustopeného vozidla.

Šachovnicový prapor určil s definitivní platností konečné pořadí 6h závodu na mostecké trati. Jednalo se o nejkratší závod čtyřdílné vytrvalostní série na závodištích Masarykův okruh, Brno Slovakiaring, Orechová Potoň Autodrom Most - Masarykův okruh, Brno.
Napříč tomu, že se jedná o závody pro amatérské jezdce, kterých se může zúčastnit prakticky kdokoli, tak za dobu třinácti roků jejich pořádání, jsou už dnes přítomné automobily na vysoké technické a sportovní  úrovni, kterou se vyznačují i mnozí jezdci. To, že se věhlas těchto vytrvalostních závodů šíří i za hranice naší země, svědčí již pravidelná účast zahraničních jezdců kterými jsou: Rolan Sikhart, James Chapman Roger Dunlop, Andrew Jackson, David Yearm, Jeff Alson a další. Zúčastněné týmy mají různorodou státní příslušnost. V případě mostecké šestihodinovky se jednalo o týmy ze Slovenska a Polska.
Za umístění dostávají jezdci příslušný počet bodů, který má při posledním závodě v Brně své součtové vyústění v gradaci vyhlášení nejlepších týmů v každé divizi za uplynulou vytrvalostní sezónu.

V mosteckém 6h závodě vytvořily týmy následující pořadí:
(V závorce je uveden součet bodů ze tří pořádaných závodů
  - BRNO - SLOVAKIA - MOST -)

Výsledky 6h závodu v Mostu

Divize 1+2

1. (10) Marius Pedersen, Kladno       - (16)
2. (97) Car Zone Racing Team/SVK/         - (37)
3. (96) Kumiega Racing /POL/          - (35)
4. (76) Kumiega Racing /POL/          - (30)
5. (74) Kumiega Racing 026 /POL/  - (18)
-----------------------------------------------------------------------------------Týmy, které v Mostu nebodovaly a jejich celkový bodový součet z předchozích závodů
(58) Fifty-Fifty                                          - (16)
___________________________________________________________

Divize 3

1. (93) Spine CZ Racing                       -
(32)
2. (80) PJF Racing                                - (39)
3. (89) A-Team                                      - (27)
-----------------------------------------------------------------------------------Týmy, které v Mostu nebodovaly a jejich celkový bodový součet z předchozích závodů
(66) Carrozzeria Racing                       - (11)

Divize 4

1. (71) Vonka Racing Junior Team    -
(29)
-----------------------------------------------------------------------------------Týmy, které v Mostu nebodovaly a jejich celkový bodový součet z předchozích závodů
(20)                                                           - (32)
(19)                                                          - (11)

Divize 5

1. (40) Racetool                           - (16)  
2. (43) Classic Auto, Praha       - (13)
3. (23) NWI Racing, Praha        - (23)
4. (85) Kaipan JRT Team           - (10)
5. (11) VESPER Automobile       - (  9)

Divize 6

1. (91) Spine CZ Racing             - (16)

Pořadatelé vytrvalostních závodů ARC BRNO děkují touto cestou všem zúčastněných týmům za sportovní výkony a za dobrou spolupráci a těší se na brzké shledání se všemi v Brně 26. října na závěrečný 9h závod s vyhlášením celkových výsledků za sezónu 2013.

Jiří V. Řezáč
komentátor závodu

Posted by Admin Tuesday, September 3, 2013 1:21:00 PM

Facebook

Najdete nás i na facebooku

Kontakt

Babice nad Svitavou 376
664 01
Tel./fax.: +420 737 216 790
e-mail: info@arcbrno.cz

Partneři

LEGIE GUARD service,s.r.o.

společnost pro komerční bezpečnost

 

Odkazy